Föreläsning: Färgstarka trender ICONICA

Välkommen till Materialbiblioteket den 15 maj. Vi bjuder in till trendpresentationer i samarbete med Axalta Powder Coating Systems.

"ICONICA"
Iconica - färgstarka trender på Materialbiblioteket

Boka någon av de begränsade platserna när något så ovanligt som 40 nydesignade kulörer i pulverlack för arkitektur och design presenteras.

ICONICA är namnet på kollektionen som förklaras med fyra teman: ”Eden Garden”, ”Energy Manifesto”, ”Arty Fusion” och ”Techno Precious”. Lanseringen gjordes under designveckan i Milano och nu är det dags för den Skandinaviska marknaden. Du får också möjlighet att fylla på i kunskapsbanken eftersom Magnus Nilsson från Axalta också förklarar grejen med pulverlacker.

"SE HELHETEN"
Trendföreläsning - Se Helheten!
Efter ICONICA-presentationen har du möjlighet att utan kostnad ta del av Materialbibliotekets trendföreläsning ”Se Helheten” som presenteras av Sara Ek och Björn Florman.

”Se Helheten” är en föreläsning som är unik i det att den i fyra trender lägger lika stor vikt vid materialen och deras uttryck som vid de färgpaletter som presenteras. Trendinformationen blir också tydligare då åhöraren får möjlighet att se och känna på illustrerande materialprover och ytor. Föreläsningen riktar sig till arkitekter, designer och produktutvecklare och andra som fattar beslut som rör materialval och färgsättning.

Tid: 15 maj 2017. klockan 16.00 - 18.00.
Plats:
Materialbiblioteket på Stockholmsmässan. Entré via Stockholmsmässans kontorsentré invid Älvsjö station.
Hur:
Kostnadsfritt för yrkesverksamma arkitekter, designer och produktutvecklare. Även byggnadsingenjörer är välkomna. Kaffe/Te och macka finns.

O.S.A: Senast 11 maj till magnus.nilsson@axaltacs.com