Så funkar det!

Kom till FORMEX och lyssna när Materialbibliotekets grundare Björn Florman håller föredraget ”Materialbibliotek - Så funkar det!”. Ett föredrag om Materialbibliotekets huvuduppgift och syfte.

Vilka verktyg finns inom räckhåll när projektet behöver injiceras med nya tankar och infallsvinklar? En metod kan vara att upptäcka material och att lära sig något om oväntade tillverknings- och bearbetningsmetoder. Det har i mer än tio år varit Materialbibliotekets huvuduppgift att ge designer och arkitekter information och inspiration presenterad på ett sätt som är begriplig och användbar. Men hur använder man ett materialbibliotek med 3000 materialprover på ett effektivt sätt?

Under FORMEX på Stockholmsmässan har du flera möjligheter att lyssna när Materialbibliotekets grundare Björn Florman håller föredraget ”Materialbibliotek - Så funkar det!”. Föredraget är kostnadsfritt men du behöver lösa biljett till FORMEX.

Mer information om tider, plats och köp av mässbiljett hittar du på formex.se »